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    Arts, Littérature & Civilisation du monde anglophone

    WILLIAM SHAKESPEARE : Vance ADAIR (University of Stirling) : “Rewriting The (S)crypt: Gazing onHamletʼs Interiors” ; Roy J. BOOTH (RoyalHolloway, University of London) : “ʻAs mad as heʼ: simile, analogy and likeness in Hamlet” ; Edna ZWICK BORIS (LaGuardia Community College, City University of New York): “To Soliloquize or Not to Soliloquize” ; Martin COYLE (University of Wales, Cardiff) : “Hamlet, Gertrude and the Ghost : The Punishment of Women in Renaissance Drama” ; Lisa HOPKINS (Sheffield Hallam University) : “Discovered Countries : Hamlet and Europe” ; Erick KELEMEN (University of Delaware) : “Hamlet and the Prodigal Son” ; André LORANT (Paris XII) : “DʼAmleth à Hamlet : de la légende à la tragédie”.

    WILLIAM BLAKE : Marc PORÉE (Paris IV) : “ʻRuinous fragments of life,ʼ ou le Livre dʼUrizen de A à Z (ou presque)”.

    ANN RADCLIFFE : Victor SAGE (University of East Anglia, Norwich) : “The Epistemology of Error : Reading and Isolation in The Mysteries of Udolpho”.

    CHARLES DICKENS : Émilienne BANETH-NOUAILHETAS (Paris III) : “Textiles et texte: la parole vestimentaire dansDavid Copperfield” ; Laurent BURY (Paris IV) : “LʼÉcriteau et lʼornement : la prolifération des signes dans David Copperfield” ; Michael HOLLINGTON (Université de Toulon et du Var) : “David Copperfield andWilhelm Meister : A PreliminaryRapprochement” ; Catherine LANONE (Toulouse II) : “Ruptures mnémoniques et tissage narratif dans David Copperfield”.

    HAROLD PINTER : Louise M. MILLER (University of New South Wales) : “Demonising the Domestic : The Menacing Objects of The Caretaker”.

    PAUL AUSTER : Andrew ADDY (Manchester University) : “Narrating the Self : Story- Telling as Personal Myth-Making in Paul Austerʼs Moon Palace” ; Carlo BROOKS (Université de Pau) : “Le problème de l'appartenance au monde dans Moon Palace et Libra” ; Florence CÉSARI-STRICKER (Paris IX) : “Moon Palace ou les avatars du programme” ; Nathalie COCHOY (Toulouse II) : “Moon Palace, ou la formation du lecteur” ; William DOW (American University of Paris) : “Never Being ʻThis Far From Homeʼ : Paul Auster and Picturing Moonlight Spaces” ; Sylvain FLOCʼH (Université de Pau) : “Ascétisme et austérité dans Moon Palace” ; Mireille HARDY (IUT Cherbourg) : “Ceci nʼest pas une lune : lʼimage-mirage deMoon Palace” ; Monica MICHLIN (Paris IV) : “Bitter-Sweet Gravity: Moon Palace”.

    JOHN STUART MILL : Michel PRUM (Paris VII) : “John Stuart Mill critique de William Thompson” ; Jonathan RILEY (Tulane University) : “On Liberty and the Periclean Ideal” ; Jonathan WOLFF (University College, London) : “John Stuart Mill, Liberalism and Offence”.

    LA POLITIQUE INDIENNE DES ÉTATS-UNIS AU XIXe SIÈCLE : Françoise CLARY (Université de Rouen) : “Indiens et noirs : ethnocentrisme et acculturation dans lʼAmérique de la Guerre de Sécession” ; Donald L. FIXICO (Western Michigan University) : “A Native View of the Five Civilized Tribes in Indian Territory and U.S. Indian Policy, 1830-1890” ; Jeanne-Henriette LOUIS (Université dʼOrléans) : “Sauver les Amérindiens en les ʻcivilisantʼ : mission impossible pour les quakers (1869-1878)” ; Élise MARIENSTRAS (Paris VII) : “Le statut des autochtones : incertitudes et contradictions dans la politique indienne des États-Unis”.

    LA SOCIÉTÉ BRITANNIQUE EN GUERRE (1939-1945) : Valérie ANDRÉ (Université de Poitiers) : “Lʼesprit de Munich” ; Brad BEAVEN/John GRIFFITHS (University of Portsmouth/Manchester Metropolitan University) : “Reconstructing Civilian Morale : The Blitz in England, 1940-1942” ; Claire CHARLOT/Irène HILL (Paris III/Oxford Brookes University) : “A Medley of Memories” ; Gilbert MOREAU (Toulouse II) : “Lʼaccès à la culture : un enjeu social. La participation à lʼeffort de guerre, accélérateur de la demande” ; Janie MORTIER (Paris XIII): “Le Unity Theatre: du front populaire à la fin de la guerre” ; Michael PARSONS (Université de Pau) : “The Spirit of

     



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