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    Arts, Littérature & Civilisation du monde anglophone

    WILLIAM SHAKESPEARE : Louise HO (The Chinese University of Hong Kong) : “How ʻRealʼ is Richard III and does it Matter ?” ; Lisa HOPKINS (School of Cultural Studies, Sheffield Hallam University) : “Now by Saint Paul” : Richard IIIʼs Constituency” ; Romuald Ian LAKOWSKI : “From History to Myth : the Misogyny of Richard III in Moreʻs History and Shakespeareʼs Play” ; Richard MADELAINE (University of New South Wales) : “ʻWho Intercepts me in my Expeditions ?ʼ : the Structural Function of the Boy-Actorsʼ Roles in Richard III” ; Elizabeth OAKES (Western Kentucky University) : ”Dramatic and Competitive Intertextuality in the Wooing Scene in Richard III”.

    THE SPECTATOR : Serge SOUPEL (Université de Paris III - Sorbonne Nouvelle) : “Notes sur quelques inconséquenses dans The Spectator : les Paradoxes du binaire chez Joseph Addison”.

    CHARLES DICKENS : Sheila BENSON : “A Levinasian Reading of Miss Havisham : Learning to accept responsibility for the other” ; Michael HOLLINGTON (Université de Toulouse-Le Mirail) : “Wemmickʼs Pig : Notes on the Recycling Economies of Great Expectations” ; Tore REM (Christ Church, Oxford) : “Pipʼs Marshes and Wemmingʼs Castle : Nature in Dickens” ; Edgar ROSENBERG (Cornell University) : “Towards Great Expectations : From Notebook to Novel” ; Edgar ROSENBERG (Cornell University) : “ʻMurderʼʻShot!ʼ ʻDrowned! ʼ : A Note on Dickensʼs Descriptive Headlines” ; Paul SHEEHAN (Birkbeck College) : “Marx, Money, and Monstrosity in Great Expectations”.

    WILLA CATHER : Ruth DERKSEN (Simon Fraser University) : “ʻOther Ways of Tellingʼ” : An Exploration of Orality & Literacy in Death Comes for the Archibishop” ; Françoise PALLEAU-PAPIN (Université François Rabelais - Tours) : ”Figuration et figural dans Death Comes for the Archibishop”.

    RAYMOND CARVER : Emmanuelle DELANOË-BRUN (Université de Paris VII - Denis Diderot), Marie LE GRIX DE LA SALLE (Université de Pau et des Pays de lʼAdour) : “Altman lecteur de Carver : le contournement ironique” ; Mark A. R. FACKNITZ (James Madison University) : ”One More Reason We Canʼt Stop Tugging over Raymond Carverʼs Body” ; Claire MANIEZ (Université de Metz) : ”Whatʼs in a Title ? Au seuil des nouvelles de Raymond Carver” ; Randolph Paul RUNYON (Miami University - Oxford, Ohio) : “Altmanʼs Short Cuts : Three Unacknowledged Sources” ; Harold SCHWEIZER (Bucknell University : ”Robert Altmanʼs Short Cuts : a Phenomenology of Reading” ; Tess GALLAGHER (Sky House, Port Angeles, Washington) : ”Not Translation, but Translatability : Carver to Altman/Story to Film (Responding to Harold Schweizerʼs ʻPhenomenology of readingʻ)” ; Aaron SMITH (Université de Pau & des Pays de lʼAdour) “Raymond Carver, Postmoderniste récalcitrant”.

    TED HUGHES : Claas KAZZER (Universität Leipzig) : “Difficulties of a Bridegroom” ; Neil ROBERTS (University of Sheffield) : “Hughes, The Laureateship and National Identity”.

    KAZUO ISHIGURO : Emilienne BANETH-NOUAILHETAS (Université de Paris III-Sorbonne Nouvelle.) : “The Hazards of Uttering Witticism… ou les dangers de lʼhumour dans The Remains of the Day” ; Karl E. JIRGENS (Laurentian University) : “Narrator Resartus : Palimpsestic Revelations in Kazuo Ishiguroʼs The Remains of the Day” ; Didier MACHU (Université de Pau et des Pays de lʼAdour) : “Stevens, comédien, officier et paladin” ; Rebecca SUTER : “ʻWeʼre like Butlersʼ : Interculturality, Memory and Responsability in Kazuo Ishiguroʼs The Remains of the Day” ; Andrew TEVERSON (Westminster University) : “Acts of Reading in Kazuo Ishiguroʼs The Remains of the Day” ; Ben WINSWORTH (Université d”Orléans) : “Communicating and not Communicating : The True and False in The Remains of the Day”.

    MARY WOLLSTONECRAFT : Martine SPENSKY (Université Blaise Pascal, Clermont- Ferrand II) : “Mary Wollstonecraft, la ʻcitoyenne paradoxaleʼ et la passion pour la justice” ; Ashley TAUCHERT (University of Exeter) : “The Union of the Sexes : Female Embodiment and Same Sex Desire in Mary Woolstonecraftʼs Vindication of the Rights of Woman (1790)”.

    THE UNITED STATES' "MANIFEST DESTINY" (XIXTH CENT.) : Brad CARTWRIGHT (University of Colorado at Boulder) : “Reconsidering Race and Manifest Destiny : John OʼSullivan, Young America and Pan Ethnic Expansion in the 1840s” ; Mark NIEMEYER (Université Paris IV-Sorbonne) : “Manifest Destiny and Melvilleʼs Moby Dick, or Enlightenment Universalism and Aggressive Nineteenth-Century Expansionism in A National Text” ; Philippe GOUVET (Université de Pau et des Pays de lʼAdour) : “Destinée manifeste : le double tranchant de la hache” ; Marie-Jeanne ROSSIGNOL (Université Paris VII) : “Des Pères Pélerins à la guerre du Vietnam : lʼhistoriographie récente de ʻManifest Destinyʼ aux États-Unis” ; Naomi WULF (Université Paris XII-Val de Marne) : “John OʼSullivan, The United States and Democratic Review et la mission démocratique des États-Unis avant 1845”.



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